Uncategorized

Travel | Turkey

Hei hei ! Nagu pealkiri ütleb siis sai ette võetud reis türki ja oeh mul pole lihtsalt sõnu kirjeldamaks seda ilu ning seda loodust . Türgis siis külastasime kabadokiat ja antalyat , mis minu arust oli super hea valik esimeseke korraks ning juba lennukist maha astudes mul oli karp lahti sest lennujaama kõrval paistsid mäed ja no ausõna fantastiline . Esimese öö siis veetsime antalyas hotellis kuna me siiski jõudsime suht hilja õhtul ja hommikul algas sõit kabadokia poole . Tunnistan see reis oli täielik turistikas aga samas vähemalt see polnud kuurort reis sest ma ausõna ei salli ns kusagil ranna liival tervepäev vahtimist ma tahan koguaeg midagi teha 😀
Kapadookia poole sõitis jõudis mulle kätte karm reaalsus millega ma vist väga ei arvestanud me oleme ju ometigi mere pinnast päris kõrgel seega Kabadokia poole peal võib ju olla külm 😀
Õnneks minu targa mõtlemisega oli mul siiski külmema kliima riided kaasas ehk siis pikkad püksid nahktagi ja kardigan millega ma elasin ilusti üle. 🙂

Mida kõrgemale me sõitsime seda vingemad maastiku pildid avanesid bussiaknast ja no see oli lihtsalt võimas . Sõitisme siis kuni jõudsime panoraam pildi punkti nagu meie giid seda nimetas ehk siis me olime 1825 m kõrgusel merepinnast ja nagu võib naha sellest ime ilusat pildist oli seal mega külm ja mega tuuline aga nagu halloo me olime ka kõrgel aga väga ulme tunne oli olla nii kõrgel mägedes .Pildid tehtud algas sõit edasi Kabadookia poole ehk siis edasi ainult alla mäge .

Enne Kabadokiasse jõudmist tegime veel peatuse Mawlana Museumis mis asub Konyas . Kunagine reaalne klooster mis on nüüd muudetud muuseumiks ja kuhu on maetud ka Mawlana ise . See oli minu esimene külastus reaalses moššees aga samas see ka nagu polnud mošše sest siiski oli see rohkem muuseum aga omaette põnev kogemus igatepidi . Seest oli ta siiki päris pisike ma kujutasin kuidagi suuremalt seda ette aga no väga paljudesse kohtadesse ei saanud lähedale ka aga no siiski vinge kogemus .

Enne hotelli jõudmist tegime siis veel ühe peatuse .
Seekord me peatusime selleise põnevas kohas nagu karevansarais see sarai kus me esimest korda peatusime oli alles restuareerimise all aga hiljem Antalya poole sõites meil õnnestus ka täiesti restuareeritud sarais käia , mis oli muudetud küll turisti peatuseks ,kus ikka müüdi igast nänni .

Uuel päeval algas sõit maastiku vaadete jahile ehk siis tuhv maastiku imetlema ja selle imelisi kujusi mis ta loonud on 🙂 Nagu nt kaamel mis asub all pildil või tuhv koonused mis meentuvad hiigel seeni 😀

Ise olen küll fookusest väljas aga see pole tähtis see mõnus maastik ja emotsioon on tähtsad 🙂

Kahe alumise pildiga on ikka paras lugu 😀 Käisime siis Gorme vabaõhumuuseumsi mis oli muideks üli vinge seal olid mäestiku sisse tehtud kirikud neid oli mingi väga suur arv seal täpselt ei mäleta seda aru aga tagasi siis nende kahe alumise pildi juurde ehk siis lugu kuidas mind põhimõteliselt pandi kaamli selga 😀
Türgisse tulles teadisn juba et siinsed müügimehed võivad olla väga peale tükkivad ja parajad tüütused olla aga no sellist asja ma poleks arvanud et kogen.
Tulime siis vabaõhu muuesumist väja ja no näen seal all et oh kaamlid mõtlesin et äkki mul õnnestub üks korralik kaamlipilt saada aga oh minu õnnetust kui mind veeti kaamli selga istuma ja sõidutati natuke eemale tehti mu kaameraga mingi hunnik polte ja siis veel taheti saada selle eest 20 eurot no püha juudas äkki küsiks ka enne kas ma tahan või midagi no see selleks said siis oma raha siis sest no pildid tegelt väga vinged kuigi ma jumala kramplikult hoidisn kinni ja ma ikka väga kartsin aga see polnud veel kõige hullem osa sellest 😀
Sain siis kaamlilt maha raha makstud hakkavad mu emaga pm kauplema et mitu kaamlit ta minu eest tahab nagu mida kuradit ! Täitsa lolliks läinud nagu minu õnneks mu kulla kalis ema oskab hästi vene keelt ja tegi neile selgkes ,et ma pole krt müügiks wat siis sulle tee veel kaamlist pilti 🙂

Ommm noommmm

Kui juba minna panoraam piltide jahile siis ei sa jätta tegemata klasikalis panoraame 🙂

Ülejäänud päevast möödus õnneks väga rahulikult käisime maastiku nautimas ja tuhvkivi sisse tehtud elamises teed joomas mis oli lihtsalt üli mõnus .
Järgmisel päeval mis oli ka meie viimane päev kabadookia piirkonnas oli parajalt palju kõndimist ,käisime natuke linna maastiku uurimas ja siis võtsime suuna Ihlara orgu mis no oli fantastiliselt ilus nagu muinasjuttu raamatust välja hüpanud maastik .

Peale Kapadookiat me suundusime tagasi Antalyasse kus me veetsime 2 viimast päeva uurides ja imetledes antalya imelist linna.Käisime Aspendose teatris, Antalya akvaariumis ja lihtsalt nautisime sooja kliimat enne eestisse minekut ehk siis 2 viimat päeva olid parajalt rahulikud .

Antalya kesklinnas olid sellised huvitavad kassimajad , mis on minu arust nii lahe idee sellise kliima jaoks 🙂