Fotograafia,  Reisimine

Itaalia Dolomiidid ja organiseeritud kaos

Hello hello I´m back! Nagu ma eelmises postituses lubasin, siis siin on osa 2 Itaalia reisist ehk siis Itaalia mägedes matkamine ja paras kaos, mis seal mägedes toimus.

Alustuseks ütlen kohe ära, et pääseda paljudesse kohtadesse Dolomiitides peab väga vara ärkama, sest muidu lihtsalt ei pääse löögile. Muidu ma tõsiselt soovitan kõigil minna Itaalia mägedesse, kuna see on reaalselt amazing kui ilus seal on! Käänulised teed, ulmelised vaated ja vahepeal ka väga kahtlased olukorrad, aga kõik on seda lihtsalt väärt.

Meil oli ööbimine samuti mägedes, ühes suusakuurortis. Suht vanamoodne koht ja natuke nägi välja nagu seal oleks nõuka aeg, aga eks see polnud ka mingi luksuskuurort, rohkem selline budget. Ümbruses oli muidugi amazing ja päevasel ajal sai isegi suusaliftiga mägedesse sõita, et minna matkama. Meil aga ei õnnestunud see kordagi, kuna oli nii palju muudki teha. Muidugi suurim feil oli see, et meie ööbimiskoht oli linnulennult lähedal meie plaanitud külastuskohtadele, kuid ajaliselt autoga minnes ikkagi kaugel. Seega soovitan end plaanide järgi bookida ja mitte kulutada päevavalgust sõitmisele.

Esimene suur viga, mis me Dolomiitides tegime oli see, et me ei lugenud tripadvisorist infi erinevate kohtade kohta. Nt Tre Cime di Lavaredo, mis tuli välja on üks popimaid Itaalia National parke, oli kella 12 ajal nii fullis, et autoga parki sissepääs oli radadest kuni mäe alumise sissepääsuni fullis. Kedagi ei lastud enam autoga üles. Mäe alt on ka võimalik bussiga üles mäkke sõita, aga selle järjekord oli umbes 1km pikk ja parkla mäe all oli täpselt sama moodi täiesti fullis. Seega meie oma esimese katsega nata feilisime.

Järgmisel päeval läksime muidugi uuele katsele, startisime oma hotellist kell 5 hommikul, et jõuda 7 ajal parki. Lõpuks pääsesime ka löögile! Ausalt, so worth it nii vara ärgata, sest selle päiksetõusu valgusega näha mäe tippe oli lihtsalt imeline!!!!

Tre Cime di Lavaredos tuleb kindlasti jälgida matkaradasid, eriti kui pole nii kogenud matkaja. Teine viga, mis me tegime, oligi see, et me ei jälginud matkaradade silte ja läksime vist 10km matka asemel hoopis 16km matkale. Rada oli ikka ring ja jõudsime tagasi punkti, kust alustasime, kuid meie plaan minna natuke raskemale rajale jäi kahjuks selle 6km apsaka tõttu ära. Jalad olid parklasse jõudes nii süldid kui vähegi olla sai. Siiski, no regrets, vaated olid imelised ja mõnes kohas sai oma kõrguse kartuse ikka korralikult proovile pandud. Niiii väärt oli see külastus ja no piltidelt vaadates pole see ikka päris sama.

Üks suur apsakas, mis me veel suutsime mägedesse jätta oli see, et meie diiselautole oli vaja lisada sellist asja nagu adblue. Meie nagu lollid ei teadnud, mis see üldse on, kuni tuli teade ette, et mingite km pärast auto enam ei käivitu. Arvaks, et kui autol selline asi ette tuleb, siis saab seda igast bensukast. How about no, me kulutsime nii palju aega selle peale, et leida tankla, kus müüakse adblued. Lõpuks muidugi leidsime selle kõige lambisemast tanklast.

Üks kurikuulsaid kohti, mida meil veel mägedes õnnestus külastada oli Lago di braies. Teate küll, see sinine järv, mida Instagramis kõik näinud. Ausalt, see tõesti ongi mega imeline koht, aga see pole apsull nii tühi kui piltidel tundub. Olime järve ääres kohal enne kella 7 hommikul ja siis oli juba 7 erinevat fotograafi platsis. Mida aeg edasi, seda rohkem neid ka juurde tuli, seega kind of overrated koht. Korra elus tasub ära käia, aga thats about it.

Meil rohkem kohti ei õnnestunud kahjuks mägedes külastada, aga annabki põhjust tagasi minna ja keskenduda ainult mägedes matkamisele. Tagasi minek Itaalia mägedesse on kindel, ainus küsimus on millal. Nüüd peame ootama ja lootma, et maailma olukord normaliseerub ja saan end ruttu kuhugi uude riiki või siis tagasi Itaalia poole!

Tipid, mida siit blogist endale kaasa võtta kaasa, kui minna Dolomiitidesse matkama:

• Enamus kohtades on vaja päiksetõusu ajal kohal olla, et neid nautida.
  • Tripadvisor on sinu parim sõber.
  • Mägedes olles järgi silte ja uuri varem välja, millist radapidi minna
  • Diiselmootoriga rendiautoga kindlasti jälgi adblue kogust, kuna mägedes ei ole väga kohti, kust seda leida võib.
  • Asi mida ma ei maininud, kindlasti muretse endale korralikud papud!!! Mul olid pärast matka varbad sinised, seega õpi mu vigadest.

Now its time for some pictures!! Neid on palju, seega enjoy!

Kõik pildid on tehtud Sony A7RIII ja Tamron 28-200 F/2.8-5.6.

Autosõit Dolomiitides
Varahommik mägijärve ääres
Lago di braies
Mägijärv lago di braies

Kui oled siiani jõudnud, siis great job! Elasid mu piltide uputuse üle! Kahjuks tuleb nüüd reisipiltidest paus sisse, sest ei tea millal jälle reisile saab. Tahaks muidugi jubedalt juba kuhugi mägede poole minna, aga meie amazing elu-olukord ei võimalda seda praegu.